Strony www - jakie koszty musisz ponieść i dlaczego?
Obecnie większość firm posiada własne strony internetowe. W dzisiejszych czasach, gdzie Internet stał się głównym źródłem informacji, jest to wręcz wymogiem. Jednak stworzenie strony, która nie tylko poinformuje o naszej działalności, ale też zwróci uwagę i zachęci do jej ponownego odwiedzenia, stało się w pewnym sensie sztuką. Ale jak tego dokonać? Co zrobić, aby nasza strona przyciągała potencjalnych klientów? Masz dwie zasadnicze opcje: albo zainwestujesz swoje pieniądze i powierzysz to zadanie specjalistom, albo… zainwestujesz swój czas i samodzielnie spróbujesz sprostać wyzwaniu. W każdym z wypadków musisz wiedzieć o pewnych podstawowych kwestiach, które z pewnością ułatwią Ci wybór odpowiedniej dla Ciebie opcji.
2016-05-19, 13:42

Najpierw zastanówmy się nad zatrudnieniem specjalistów, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem profesjonalnych stron internetowych. Ciężko jednoznacznie oszacować koszty, jakie poniesiemy decydując się na takie rozwiązanie. Składa się na nie bowiem wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę. Mianowicie są to czas potrzebny na wykonanie strony, jej funkcjonalność, a przede wszystkim opłata, jaką zażyczy sobie osoba wynajęta do stworzenia strony. Cena za taką usługę może się wahać i to znacznie, jednak nie zawsze warto wybierać najdroższą ofertę i tym samym przepłacać. Z reguły decydowanie się na najtańsze wyjście nie jest polecane, gdyż często może to zaważyć na jakości wykonania zlecenia.

Jak wybrać odpowiednią osobą do stworzenia strony?

Znalezienie odpowiedniej osoby czy też firmy, której powierzymy to zadanie, zdecydowanie musi być długo przemyślaną oraz rozsądną decyzją. Powinien to być profesjonalista, który w pełni zrozumie nasze potrzeby i sprosta powierzonemu mu zadaniu. Należy spodziewać się z jego strony wielu pytań, które w pełni rozwieją wątpliwości odnośnie naszych preferencji co do tworzonej strony. Szukając odpowiedniego kandydata warto spojrzeć na jego własną stronę, która w tym wypadku będzie jego najlepszą wizytówką. Jeśli jest wykonana estetycznie, zawiera najistotniejsze informacje czy też po prostu wygląda profesjonalnie, wtedy warto zastanowić się nad zatrudnieniem danej osoby. Nie warto ulegać ofertom do 500 zł, gdyż często mogą to być amatorzy, którzy nie do końca będą w stanie zadbać o każdy interesujący nas szczegół. Z drugiej strony jednak, zbyt wysokie kwoty także powinny wzbudzić nasze wątpliwości – należy sprawdzić, czy faktycznie warto.

Oczywiście istnieje również pewna zależność między rozbudowaniem i liczbą funkcji dostępnych na stronie www a kosztami jej wykonania. Im lepszą i bardziej funkcjonalną stronę chcemy, tym musimy liczyć się z wyższą ceną. Tak więc dla przykładu wszelkiego rodzaju portale czy też serwisy ogłoszeniowe to często koszty rozpoczynające się od 5000 zł netto i niekiedy dochodzące nawet do kilkudziesięciu tysięcy zł. Dlatego też w takim wypadku warto znaleźć kilka firm trudniących się tworzeniem stron, porównać ich oferty i wybrać tę najbardziej korzystną.

Strona www – na jaką się zdecydować?

Bardzo popularne jest tworzenie stron z CMSem, a więc takich, które posiadają specjalny panel umożliwiający jej edytowanie. Cieszą się one zdecydowanie lepszymi osiągnięciami w dziedzinie pozycjonowania, a także umożliwiają prowadzenie bloga czy portfolio. Ich koszta to 1000 – 2000 zł netto przy niezbyt rozwiniętej stronie, do 2500 – 4000 zł przy stronach bardziej rozbudowanych.

Kolejną istotną kwestią, na jaką warto zwrócić uwagę, jest sklep internetowy. To bardzo przydatny element strony, który również podzielić możemy na mniej lub bardziej rozbudowany czy funkcjonalny. Te mniejsze, zapewniające zwykle podstawowe opcje płatności takie jak na przykład przelew tradycyjny czy pobranie to koszty rzędu 2500 – 4000 zł netto. Natomiast bardziej rozbudowany sklep posiadający dodatkowe funkcje to kwota około 4000 – 8000 zł.

Jeśli jednak szukamy czegoś bardziej prostego to idealną formą strony internetowej będzie tak zwana wizytówka. Zawiera ona przede wszystkim podstawowe informacje na nasz temat oraz prowadzonej przez nas działalności czy firmy. Składa się zwykle z kilku zakładek, takich jak strona główna, o mnie czy kontakt. Wydaje się być dobrym rozwiązaniem dla początkujących, jednak nie do końca tak jest. Każda zmiana na takiej stronie wymaga bowiem umiejętności programistycznych czy też po prostu pomocy programisty. Częsta pomoc fachowców to niestety dodatkowe koszta, które z biegiem czasu mogą rosnąć. Dodatkowo nie ma najlepszych wyników jeśli chodzi o SEO, a więc pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Znacznie lepiej sprawdzi się tu forma bloga. Koszty takiej strony zwykle mieszczą się w przedziale 500 – 1500 zł netto.

Warto także wziąć pod uwagę fakt, iż każda forma strony internetowej wymaga  adekwatnego czasu do jej stworzenia. Inaczej bowiem sprawa ma się w przypadku klasycznej i dość prostej ,,wizytówki” (ok. 7 – 14 dni), a inaczej stron bardziej rozbudowanych. I tak odpowiednio strona z CMS to ok. 14 – 30 dni, sklep internetowy ok. 30 – 60 dni, a portal czy serwis to ponad 60 dni. Wiele jednak zależy tu od wykonawców, którzy mogą uwzględnić nasze indywidualne prośby i nieco skrócić czas.

Do ogólnego rachunku warto także dodać koszty utrzymania strony. Składają się na nie dwa elementy – mianowicie utrzymanie serwera oraz abonament za domenę. Są to zwykle opłaty rzędu 200 – 300 zł rocznie, zależne od strony, na której wykupimy serwer oraz domenę.

A gdybym spróbował… sam?

I na końcu, choć nie mniej ważna kwestia – czy dam radę samodzielnie stworzyć stronę internetową? Tak, choć zależy to od kilku czynników. Przede wszystkim od czasu, jaki jesteśmy w stanie poświęcić temu zadaniu. Należy liczyć się z tym, iż w niektórych przypadkach mogą to być długie godziny, dni, a nawet tygodnie czy miesiące. Istotna jest także nasza umiejętność przyswajania wiedzy, gdyż jak wiadomo nie dla każdego okaże się to proste i zrozumiałe. Jest wiele kursów internetowych, które w klarowny i jasny sposób uporządkują naszą wiedzę dotyczącą budowania stron: wyjaśnią wszelkie wątpliwe kwestie od a do z. Kosz takiego kursu oraz motywu graficznego należy oszacować na ok. 500 zł. Od nas samych jednak zależy, czy ta nauka nie pójdzie w las i czy przyniesie jakieś konsekwencje.

KONTAKT / AUTOR
Pola Sobczyk
CEO
BrandAssist
725552727
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.